Published On:

Jakie orzechy można jeść na diecie ketogenicznej?

Share This
Tags

Dieta ketogeniczna, zwana także dietą keto cieszy się ostatnio bardzo dużym zainteresowaniem. Nie ma się temu co dziwić, bo jest ona wskazana w naprawdę wielu przypadkach. Podstawą tej diety jest drastyczne ograniczenie węglowodanów i maksymalizacja spożycia tłuszczy. Wskazane jest także białko, które znajduje się między innymi w orzechach. Po które gatunki orzechów można z powodzeniem sięgać będąc na diecie ketogenicznej?

Postaw na orzechy brazylijskie i orzechy laskowe

Jednymi z najpopularniejszych orzechów są orzechy brazylijskie oraz orzechy laskowe. Zarówno jedne, jak i drugie charakteryzują się wyrazistym smakiem. Orzechy laskowe posiadają także niezwykle silny aromat. Nie sposób nie zauważyć, że zarówno jedne, jak i drugie nadadzą się do spożycia na diecie ketogenicznej. Jeżeli chodzi o orzechy brazylijskie, w 100 gramach znajdziemy niespełna 5 gramów węglowodanów. W przypadku orzechów laskowych zawartość ta jest wyższa o zaledwie jeden gram. Jeżeli chodzi o orzechy brazylijskie, znajdziemy w nich spore ilości cennego wapnia, kwasu foliowego, żelaza, a także magnezu. Wszystkie wymienione składniki mineralne charakteryzują się pozytywnym wpływem na wygląd włosów, skóry oraz paznokci. Orzechy laskowe są zaś skarbnicą witaminy E, która zwana jest także witaminą młodości. Charakteryzuje się ona niezwykle silnym działaniem antyoksydacyjnym. Dzięki temu, orzechy laskowe pozwalają zwalczać wolne rodniki. można jadać je solo, ale będą stanowić również wspaniały dodatek do dań, na przykład do porannej porcji owsianki. Dodatkowo jeżeli jesteś na diecie koniecznie zapoznaj się z artykułem: Jakie orzechy na diecie warto jeść? Opisane tutaj zostało, które orzechy są najzdrowsze oraz które wspomagają odchudzanie się, a także wiele innych cennych informacji.

Maślane orzechy makadamia oraz orzechy pekan będą dobrym wyborem

Jeżeli zastanawiamy się nad tym, jakie orzechy na diecie keto wolno jeść, sięgnijmy po makadamię oraz po orzechy pekan. Zarówno jedne, jak i drugie posiadają duże ilości białka oraz cennych dla zdrowia tłuszczy. Orzechy makadamia wyróżniają się bardzo ciekawym, bo niemal idealnie okrągłym kształtem. Są one również bardzo tłuste i twarde. Ich jasny kolor oraz maślany smak sprawia, że ludzie chętnie po nie sięgają. Co ciekawe, już 100 gram orzechów makadamia jest w stanie dostarczyć nam dziennego zapotrzebowania na cenny mangan. Ponadto, w tych wyjątkowych okrągłych orzeszkach nie brak jest witamin A oraz E. Są one niezwykle przydatne w walce z drobnymi zmarszczkami skóry, a także z jej niedoskonałościami. Jeżeli chodzi zaś o orzechy pekan, charakteryzują się one wyglądem przypominającym nieco orzechy włoskie. Są jednak mniejsze i zdecydowanie droższe. Nie brak jest w nich również cennych witamin z grupy B. Mowa tu między innymi o witaminie B1. Co ciekawe, w orzechach pekan znajduje się całkiem sporo cynku, który dba o to, aby nasza skóra nadmiernie się nie przetłuszczała. Cynk przyczynia się również do przyśpieszenia porostu włosów. Orzechy makadamia oraz pekan można jadać solo, ale będą stanowić także wspaniały i niebanalny dodatek do owsianki czy jaglanki. Wreszcie, można udekorować nimi ketogeniczne ciasta. Ze zmielonych orzechów można zaś przygotować spód do niskowęglowodanowego ciasta.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

About the Author

-

Wszystkie prawa zastrzeżone